Pagina's

donderdag 15 december 2011

Stilletjes...

Inderdaad, ik heb al bijna een maand niets meer gepost op mijn blog. Maar uiteraard heb ik daar enkele goede redenen voor. Google Chrome wordt blijkbaar meer geblokkeerd en aangezien dat mijn huidige browser is, heb ik problemen om op geblokkeerde sites als facebook, google en dus om op mijn blog (die van google is) te geraken. Met de handige proxy van kuleuven, blokkeren dit soort sites wanneer je Chrome gebruikt. Mijn hotspotshield dat mij in het begin zo vlot toegang verleende tot alle internetinhoud wilt ook
niet meer opstarten. Ik ben er pas recentelijk van op de hoogte gebracht dat mijn KULeuven-proxy wel werkt op Internet Explorer en Firefox. Die laatste heb ik niet dus probeerde ik het met Internet Explorer. Dit loste mijn facebook probleem op, als je kan tolereren hoe traag dat gaat. Maar voor mijn blog lukt het blijkbaar toch ook niet. Misschien moet ik toch eens Firefox downloaden. Hoe dan ook dat was mijn  technisch excuus om zo weinig te bloggen.

Mijn minder hoofdpijn verwekkend excuus is dat er de voorbije maand niet bijster veel gebeurd is.
Eind november was het nog enkele dagen 25 graden Celsius. Daar profiteerden Lennert, Cliff en ik van door
de Hangzhou flower Nursery een bezoekje te brengen. Maar vanaf dan werd het steeds kouder. Gelukkig ben ik dankzij met lieve schatje goed uitgerust tegen de koude. Een wollen sjaal en muts (dankje Honeybee!) zijn echt wel nodig om het niet al te koud te krijgen. Tijdens de lessen is het lokaal net
een diepvriezer doordat er geen verwarming is. Omdat ik er ook drie uur stil zit, pak ik mezelf ook binnen
goed in met mijn winterjas en sjaal. Om ons verder te wapenen tegen de aankomende winter hebben wij (Cliff, Len en ik) al verscheidenen bezoekjes aan een welbekende japanse kledingzaak gebracht. Een nieuwe jas, handschoenen en muts voor Cliff. Een nieuwe jas en broek en kousen voor Lennert. Ikzelf kocht nog twee heattech broeken, zodat mijn benen niet langer kou lijden tijdens de les. Eentje test ik momenteel uit, ik ben heel blij dat ze inderdaad lekker warm blijft!

Verder komt onze trip naar Hongkong eraan. Volgende week op de 22ste vliegen wij vanuit de luchthaven van ons eigen Hangzhou naar Shenzhen om van daaruit de bus te nemen naar de geurige haven. Verblijven kan bij Cliffs familie. Nog leuk nieuws is dat vierde musketier Aiko met ons herenigd zal worden in Hongkong. Hij komt op zo goed als hetzelfde moment aan vanuit Chengdu! We kijken er naar uit.

Leuk nieuws verder vanuit België. Mijn schatje komt binnen een kleine maand ook naar China. Nog iets waar ik naar uit kan kijken! Het visum is bijna in orde en dan enkel nog inpakken en wegwezen. :)
Miss kita talaga honeybee!

3 opmerkingen:

  1. We missen je allemaal hier heel erg.
    We gaan straks rawon eten en vanzelf denken we natuurlijk aan je. Veel plezier in Hongkong! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Have fun, Olliebollie! Miss you too...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier in Hong Kong, 't is alleszins de moeite. Vergeet de avondmarkt in Temple Street niet!

    BeantwoordenVerwijderen