Pagina's

dinsdag 6 september 2011

Aangekomen in Hangzhou

Hoi lieve lezers!
Ik ben veilig en wel aangekomen in Hangzhou met dank aan Aron Long en zijn collega Bei La die me zeer goed hebben begeleid vanuit Shanghai Pudong Airport. De trein van Shanghai naar Hangzhou duurde slechts 45 minuten. Hij reed tot 296km/h. :o Ik ben zondag namiddag aangekomen op de China Academy of Art. Mijn roommate heet Dennis en is afkomstig van Hongkong. Hij heeft liever dat ik Mandarijn tegen hem spreek in plaats van Engels. Dus dat is alvast een goed om te oefenen.

Verder heb ik Cliff en Lennert meteen gevonden.  Cliff zit in dezelfde gang als ik dus dat is geen probleem.
Vanmorgen hebben wij een niveautest gedaan en we komen beide terecht in het hoogste niveau. Wat beter klinkt als het eigenlijk is. Er zijn slechts drie niveaus. Morgen moeten wij ons lessenrooster afhalen.

De kamer is goed in orde. Het oogt een beetje vuil maar dat is slechts schijn. Even de badkamer kuisen en alles ziet er al veel beter uit. De laatste twee dagen zijn we drie keer naar de 家乐福,  bij jullie beter bekend als Carrefour, geweest. Daar kon ik de meest noodzakelijke producten vinden zoals eten enzo.... :)
De ligging van onze campus is echt heel goed. We zitten vlakbij het mooie en toeristische 西湖 ofwel West Lake en het centrum.De meer gereputeerde Zhejiang Unief waar Lennert en Alice zitten is verder van het centrum.

Verder heb ik ook reeds een Chinese rekening geopend bij de bank of Hangzhou. Dit was nodig om mijn beursgeld te storten. Ouders, als jullie liever op deze Chinese rekening zouden willen storten ipv van mijn dexia, mogen jullie dat laten weten. Ik weet wel niet of het rekeningnummer makkelijk in te voeren is in België. Mijn gsm simkaart zit helaas zonder geld door enkele berchtjes naar België , maar met de hulp van mijn roommate, die hier al een jaar zit overigens, probeer ik morgen mijn kaart te herladen.

Ik ben de voorbije twee dagen vooral bezig met administratieve formaliteiten. Ik gebruik bijvoorbeeld nog het internet van mijn roommate. Morgen is dit normaal gezien in orde voor mij. Verder wou ik vandaag nog euro's wisselen maar net toen Cliff (met wat geld voor mij) aan de beurt kwam sloot het loket. Een half uur voor niks gewacht :(. Hopelijk lukt het morgen.
Ten slotte wil ik nog meegeven dat er in de Carrefour Duvel en Hoegaarden te koop is en dat ik net van een Irish Pub kom waar ik me te goed heb gedaan aan Guinness. Qua bierbehoeften zit het dus wel goed.

Ik mis jullie allemaal mijn lieve familie en mijn allerliefste schatje!!!

Vele groetjes uit Hangzhou

ps:

mijn volledige adres:

杭州,南山路218,9号楼,324室
China
papa kan dit wel schrijven ;) anders copy paste, vergroot, printen en plakken ;)

3 opmerkingen:

  1. Hi Oliver, heel blij je te horen en je blog te lezen. Zeer informatief en echt een leuke blog. We missen je ook heel hard hier. Ah ja Houdayfah zei gisteren dat je onvervangbaar bent :)
    Neil is nu thuis, Jennifer vertrekt morgen naar Dublin, Kirsten is naar haar eerste spaanse les :)...., Papa gaat volgende week naar London, heb Nicole nog niet van gehoord :)
    Wel Ollie, vergeet niet om veel fotos te trekken hé! Ok slaap wel, doe het ginder goed en veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt allemaal heel goed. Ik blijf wel op Dexia storten want op een buitenlandse rekening gaat dit elektronisch niet en het is ook te duur, door de hoge commissie...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dat was dan een poging om in te loggen, is goed gelukt. Enfin, nog veel plezier ginder en doe het vooral goed. Zaterdag ga ik dus naar het Emirates, dat wist je al. We vertrekken om 7 uur vanuit Wommelgem, mama kan me tot daar brengen, dan wordt het een heel lange dag want we zijn pas daar terug omstreeks halfdrie in de morgen. Ik word nog een echte Gooner... Tot de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen